Zdrowe alternatywy dla słodyczy

Każdy z nas ma czasami ochotę na coś słodkiego, jednak wszyscy mamy świadomość, że zbyt częste jedzenie słodyczy może mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie. Zrezygnowanie ze słodyczy nie brzmi zbyt dobrze i na szczęście nie jest koniecznością. Zamiast tego można samodzielnie przygotować zdrowe słodycze (https://www.bee.pl/9026-slodycze) lub znaleźć w sklepie takie, które będą lepszą alternatywą dla tradycyjnych słodkości. W dzisiejszych czasach jest to bardzo proste.

Co zamiast białego cukru?

Tradycyjny biały cukier to wszystkim dobrze znany słodzik, który dodaje smaku naszym wypiekom. Jednak wszyscy zdajemy sobie sprawę, że nie jest on zbyt zdrowy. Na szczęście dzisiaj łatwo jest znaleźć zamienniki białego cukru, które nie podnoszą poziomu cukru we krwi, nie wpływają negatywnie na zęby i mają dużo mniej kalorii. Może to być erytrol, ksylitol lub stewia. Pod wieloma względami są one o wiele lepsze niż tradycyjny cukier. Mogą je spożywać również cukrzycy i osoby na diecie redukcyjnej. Dobrą alternatywą dla cukru są także daktyle. Możemy je dodać w różnych formach – w całości, zblendowane na masę lub w postaci syropu. Daktyle są często bazą zdrowych sklepowych batonów.

Zamienniki mąki pszennej

Mąka pszenna to najczęściej używana mąka na całym świecie, jednak jest ona dosyć kaloryczna i podnosi poziom glukozy we krwi. Na szczęście istnieje wiele zamienników białej mąki. Dobrze znaną alternatywą jest mąka owsiana, którą można przygotować samodzielnie w domu, blendując płatki owsiane. Innymi znanymi odpowiednikami są: mąka ryżowa, mąka migdałowa, mąka z ciecierzycy, mąka arachidowa, mąka gryczana czy mąka kokosowa. Oprócz tego, że są one zdrowsze od mąki pszennej, to część z nich ma swój własny, charakterystyczny smak.

Co jeszcze można dodać do zdrowych słodyczy?


Do zdrowych słodyczy można także dodać inne składniki, które sprawią, że będą one nie tylko zdrowe, ale ich struktura będzie bardziej zwarta. Przykładem może być banan, który świetnie łączy ze sobą składniki, a dodatkowo sprawia, że nasze wypieki będą naturalnie słodkie. Dobrym spoiwem będzie także siemię lniane lub nasiona chia.